Sommeren 2018 arrangeres seilskole på dagtid i skoleferien. Hvert kurs varer en uke. Det blir seilskole uke 26, 27, 32 og 33.

Seilskole for barn og unge er en viktig innfallsport til seiling, både som rekreasjon og idrettsaktivitet. Alt du trenger for å starte med seiling er badetøy og redningsvest! Eller….du må også kunne svømme og ha lyst til å være ute i friluft og å treffe andre på din egen alder!

Resten av det som trengs for å komme i gang har vi!

• Du får låne seiljoller

• Du får grundig opplæring og hjelp

• Du kan seile sammen med noen som kan det fra før.

I seilforeningen er det folk som er flinke til å lære bort, og de er nøye med sikkerheten. Slik blir du kjent med seiling på en trygg og inkluderende måte. Opplegget justeres fra dag til dag av trener(e) og den/de voksne som er til stede i Løkkevika slik at aktivitetene passer deltakere, vær og vind.

Vi seiler mest optimistjolle på seilskolen, men også 2-krona, RS Feva og Laser.

Personlig utstyr

Alle må ha med

• Seilvest
  • Varme klær
  • Skift

Vi anbefaler at de nye seilerne skaffer seg en rimelig våtdrakt i neopren. En slik våtdrakt koster noen hundrelapper og har også stor nytteverdi i badesesongen generelt, fordi den holder små kropper varme selv når det er kaldt i vannet.

Optimistjollen er verdens mest utbredte seiljolle for barn og unge, og passer bra for nybegynnere mellom 8 og 13 år. I Optimistjollen kan de minste føle seg trygge. Den blir brukt som opplærings- og konkurransejolle over hele verden, og med sine gode seilegenskaper og enkle konstruksjon er det en perfekt enmannsjolle for nybegynnere fra 8 til 15 år.

2-krona er en ganske stor, men enkel jolle med plass for flere. Her kan en instruktør ta med flere barn ut samtidig.

RS Feva er en tomanns seiljolle for barn. Den har både fokk og genaker og byr på litt andre utfordringer enn de andre jollene.

Laser er en rask men enkel enmannsjolle. Den kan utstyres med 3 forskjellige rigger tilpasset seilerens vekt og vindstyrke slik at den kan seiles under alle vindforhold av seilere helt ned til 35 kg

Interessert eller noe du lurer på?

Ta kontakt med oss

Vidar Andreassen    906 16 350  vidar.andreassen@spilde-mek.no
 Arvid Fagerborg  920 32 006  af@itverket.no

Ta gjerne en titt på hva vi driver med på våre facebook sider, her vi deler bilder og