Treningsregattaer 2013

Sarpsborg Seilforening inviterer alle seilinteresserte til å delta på ukentlige regattaer på Singlefjorden. Har du ikke egen båt er det bare å møte opp og bli med en ledig båt.
DELTA - MED ELLER UTEN BÅT...
Hver onsdag fra mai til september (bortsett fra juli) arrangerer vi uhøytidlige regattaer på Singlefjorden. Nå ønsker vi at flere skal få oppleve sjarmen med (regatta) seiling. Har du egen seilbåt er det bare å møte opp på startlinjen i Singlefjorden. Har du derimot ikke noe båt,  men er nyskjerrig på seilingens alle goder kan du nå oppleve dette ved å bli med Marineshop båten. Som nær sammarbeidspartner ønsker de å bidra til økt interesse for seiling ved å stille plasser i sin båt til disposisjon. Det er bare å møte opp på A-brygga ved 1730 tiden, men ta en telefon til Krister (92225862) først så vet han at du kommer. Best av alt - det er gratis... :))

Har du noen spørsmål kan du kontakt Per Christian Kjølberg (97637381), Martin Kamperhaug (91770253) eller Peter Brenne (93444210) i Tur&Hav - eller Krister Eliassen (92225862) hos Marineshop.

RESULTATER
Oppdaterte resultater for Treningsregattaene 2013 finner du på våre resultatsider

SEILINGER
Regatta starter midt i Singlefjorden kl 1805. Målgang ut for Seilforeningens B-brygge. Sjekk bankart for informasjon om banealternativ og start/målområder. Banevalg vil vises med flagg på brygge eller på båt ved startområdet.
Sjekk de korte / komplette seilingsbestemmelsene for utfyllende info.

Dersom du seiler uten spinnaker må du illustrere dette med å seile MED norskeflagget på hekken.

Er du usikker på regler så er det EN regel som er viktigst - styrbord/ babord.... Forstår du denne er mye gjort :)  For utfyllende oversikt ut over dette kan vi anbefale illustrert korteguide til kappseilingsreglene.

REGATTADATOER
• onsdag 01.05 kl 1805
• onsdag 08.05 kl 1805
• onsdag 15.05 kl 1805