Sesongavslutnng for jollegruppa

Jollegruppa har hatt sin tradisjonelle klubbkveld for å markere sesongavslutningen med merker, premier og gaver. Emilie og Marie fikk ekstra oppmerksomhet for gode prestasjoner i årets sesong.

Dette er en hyggelig anledning til å treffe igjen seilervenner etter at vi har avsluttet treningen på høsten.

Kvelden startet med en matbit. Deretter ble det delt ut merker til de som har gjennomført sin første, andre eller tredje sesong i jolle.

Klubbmesterskap ble arrangert søndag 5 september i hard vind og vanskelige forhold. 5 Optimist seilere og 2 Zoom 8 seilere gjennomførte mesterskapet og fikk sine vel fortjente premier.

Pokalseilas er en gammel tradisjon som ble startet opp igjen i høst. Regattaene ble gjennomført de fire siste tirsdagene før vi avsluttet sesongen til høstferien.

I år hadde vi gleden av å dele ut to ekstra premier for spesielt gode prestasjoner denne sesongen. Disse gikk til Emilie for førsteplass i Norgescupen i Zoom 8 og til Marie for bronsemedalje i Sonar i Paralympics. Marie representerer ikke Sarpsborg når hun seiler lenger, men har bidratt på trener siden i sommer, til inspirasjon for unge seilere.

For de som ikke har sett sendingene fra Paralympics, finnes de på NRK sine nettsider.
Paralympics på NRK 05.09
Paralympics på NRK 06.09