Dusa Cup i ustabilt vær

Lørdag 15.6 var det trening og søndag 16.6 var det klart for fjerde runde i sommerens Østfold Cup. Til tross for at værmeldingen ikke var spesielt oppmuntrende, hadde vi til sammen 18 jolleseilere i aksjon i helgen.

Lørdag stilte ivrige jolleseilere til trening. 9 viderekommende og to nybegynnere i Optimistjoller og 5 Zoom 8 jolle. Vi hadde fint vær med god vind. Flotte forhold som ga to gode treningsøkter for alle frammøtte. Mellom treningsøktene var det grilling på bryggekanten.

I regattaen på søndag stilte 11 viderekommende og to nybegynnerer i optimist samt 4 Zoom 8 joller til start. Forholdene var ustabile og værmeldingen varierte for hver oppdatering. Regatta komiteen valgte å gå for baneområdet innenfor Granholmen. Det var nesten ingen vind da starten skulle gå klokken 12. Etter en snau time venting kom det litt vind, så regattaen kunne endelig starte. Den ustabil vinden skapte utfordrende forhold for seilerne. Spesielt runding av kryssmerket som lå nær Granholmen krevde mye konsentrasjon. Her var det mange vinddreininger og ustabil vind. Men seilerne taklet utfordringene og vi fikk gjennomført fem seilaser som planlagt.

Bilder fra ØC 4