Østfold Cup avsluttet i Fredrikstad

Fredrikstad seilforening arrangerte Østfold Cup 5 i helgen. Sarpsborg seilerne var som vanlig med å prege regattaen i Østfold Cupen. Lødag var det trening. Fredrikstad Seilforening hadde fått tak i dyktige trenere som hadde mye å bidra med for alle seilerne. På optimist treningen var det rulleslag som stod på planen. I løpet av dagen var det mange gode slag å se. Det var lite vind, så seilerne kunne virkelig se hvor viktig det er med gode slag. Dagen ble avsluttet med seiling uten ror. En nyttig øvelse for å bli kjent med båten.

Søndag var det regatta. Det var litt lite vind, så det bød på utfordringer å få gjennomført regattaen. Regattakomiteen kortet ned på banen etter lunsj, slik at de til slutt fikk gjennomført fire omganger.

På premieutdelingen stilte Østfold seilkrets med deltakerpremier til alle som har vært med i Østfold Cup. De som har vært med i alle sommerens Østfold Cup regattaer fikk dagens gjeveste premie, en Østfold seilkrets bag. Hele fem av syv bager ble hentet av Sarpsborg Seilere. Østfold Seilkrets ønsket på denne måten å oppfordre til deltakelse framfor å fokusere på resultatene i Østfold Cupen.

Vi takker alle som har bidratt til en fin helg.