KM for joller i Moss

I helgen arrangerte Moss Seilforening kretsmesterskap for joller. Seilerne fra Sarpsborg stilte opp og kjempet så godt at vi til slutt fikk en Kretsmester i Optimist.

Mesterskapet ble seilt i jolle typene Optimist, Zoom 8 og RS Feva. Fra Sarpsborg stilte Marie, Herman, Benjamin, Ingrid og Cecilia i Optimist og Emilie i Zoom 8.

Værmeldingen så brukbar ut på lørdag, men det meldte mer ustabilt med mer vind og regn på søndag. Regattasjefen valgte derfor å gjennomføre 4 seilaser på lørdag og to på søndag.

Det ble spennende seilaser med tette oppgjør som ble fulgt tett av spente foreldre i følgebåter og på moloen. Oppgjørene på banen ble så tette at dommerne fikk et par protester å behandle før premiene kunne deles ut. I Optimist vant til slutt Cecilia med ett poeng margin til andre plassen og Ingrid tok tredje plass. I Zoom 8 glapp seieren for Emilie med minste mulige margin.

Vi takker arrangøren Moss Seilforening for en fin helg og ser fram til nye spennende oppgjør neste sesong.