God deltakelse i Dusa Cup

Til sammen var 33 unge seilere i aksjon i og utenfor Løkkevika i helgen. Det er vi veldig godt fornøyd med. Det er noen år siden sist vi så så mange jolleseilere på brygga i Løkkevika. Lørdag var det trening i tre forskjellige grupper. Optimist C (nybegynner), Optimist A/B (viderekommende) og Zoom 8. Zoom 8 klassen hadde trommet sammen seilere fra klubber utenfor kretsen slik at vi fikk se det største Zoom 8 feltet vi har hatt i Løkkevika på flere år. Seilere som hadde lang reise fikk overnatte hos konkurrentene og transport ble ordnet. Imponerende innsats fra Zoom 8 klubben.

For Sarpsborg Seilforening var det veldig gledelig at flere av våre egne nybegynnere forsøkte seg i sin første treningssamling og regatta. Den entusiasmen som ble vist på C treningen på lørdag og på C regatta banen på søndag lover godt for framtiden. Til sammen 17 seilere fra Sarpsborg deltok i helgen.

Søndag var det tid for regatta. Vinden var stabil og fin fra syd-vest og det lå an til en flott dag på sjøen. Regattasjefen besluttet at baneområde utenfor Granholmen skulle benyttes for A/B Optimist og Zoom 8. Der var det bedre plass, men også mer krevende forhold. C Optimistene seilte på egen bane inne i Løkkevika. Der var det mye mindre bølger, men nok vind til at det ble utfordringer nok for de ferskeste seilerne.

Etter gode resultater i Østfold Cup 2 i Strømstad, var forventningene til egne Seilere store. Men denne gangen var det Fredrikstad som stakk av med seieren i både Optimist A og Zoom 8. I Optimist A vant William Kristiansen (FS) foran Cecilia Hensema Andersen (SS) og Marie Gudmestad Andreassen (SS). I Zoom 8 vant Christoffer Sørlie (FS) foran Emilie Homstvedt (SS) og Sebastian Virak (Asker)

I Optimist C deltok følgende Sarpsborg seilere
Emil Røgeberg , Thedor Nystrøm, Jørgen Winsevik, Theodor Rosenvinge , Jacob Grimstad , Gabriel Mathias Skjelin , Peder Bryggen , Martin Bryggen og Niklas Sæthre.

Optimist A og B
1. William Kristiansen, FS, 6p
2. Cecilia Hensema Andersen, SS, 6p
3. Marie Gudmestad Andreassen, SS, 10p
4. Ingrid Gudmestad Andreassen, SS, 16p
5. Ola Danielsen, FS, 16 p
6. Eirik Mathias Silnes, Moss, 19p
7. Herman Solberg, SS, 30p
8. Benjamin Thorvaldsen, SS, 31p
9. Sondre Fagerborg, SS, 32p

Zoom 8
1. Christoffer Sørlie, FS, 5p
2. Emilie Homstvedt, SS, 6p
3. Sebastian Virak, Asker, 12p
4. Håkom Malmbekk, Asker, 15p
5. Niels Francs, Haugesund, 24p
6. Herman Sjøboden, Brevik, 25p
7. Marken Francks, Haugesund, 27p
8. Sigrid Bjelke, FS, 33p
9. Trym Mortensen, FS, 35p

Vi håper alle hadde en fin helg og at vi ser alle igjen her i Løkkevika ved en senere anledning.