Seiling for alle seileruke gjennomført

Uke 26 hadde vi som vanlig seileruke i Løkkevika. Takket være to nye RS Feva joller vi har mottatt fra prosjektet "Seiling for alle", var tilbudet til seilerne enda bedre og mer spennende enn tidligere år.

I seileruken deltok både ungdom som har flere års erfaring med seiling i klubbregi og barn som ikke hadde erfaring med seiling fra før. Trenerne la opp til et variert program med vanlig trening i enmannsjoller, tur til Singløya og samarbeid på tvers av alder og nivå. Og det var som vanlig populært å teste forskjellige typer joller og brett. Å arrangere Optimistjolle regatta for foresatte til slutt i seileruken var også et høydepunkt som huskes av både unge og voksne.

Vi håper seileruken har vært både et sted ferske seilere kan prøve seiling og få smaken på å seile i et organisert miljø, samtidig som den skal være morsom og gi motivasjon til seilere som allerede er en del av miljøet. Fra Norges Seilforbunds prosjekt "Seiling for alle" støttet av Gjensidigestiftelsen har vi i Sarpsborg Seilforening mottatt to RS Feva joller. Disse jollene har vært svært populære både i seileruken og på treningene før seileruken. De unge seierne har fått nye utfordringer og vi føler at vi har kunnet gi et mer variert og bedre tilbud.

Vi ønsker alle en god sommer og regner med at vi sees snart igjen.